Perhentian islands

21 maart 2016 - Perhentian Islands, Maleisië

Zullen we even naar het strand lopen, ja is goed zegt Rob, we zijn net een dag eerder aangekomen op Perhentian Island Kecil, lange reis gehad vanuit Kota Kinabaru (vliegen, taxi, varen) vroeg ons bedje in gegaan, lekkere koude douche, ontbijtje..klaar om even de omgeving te ontdekken...we zitten in een soort longhouse, allemaal huisjes aaneengesloten op een verhoging, uitzicht op de tuin met een zandpaadje naar het strand, nog geen minuut verder zie ik een vrouw met een camera helemaal enthousiast doen, ik dacht nog, zeker een aapje, die hebben we al veel gezien, ik kijk naar de kant waar zij naar toe kijkt, nou ik schrik me de 'pleuris' een enorme komodo varaan van wel twee meter lang, enorm beest, net als in Bangkok maar dan tien keer zo groot, ik geef(nou ja, ik zei Rob Rob pak vast,moet foto maken!!) Rob mijn fles water, handdoek, en graai in mijn tas voor m'n camera, en terwijl ik de varaan blijf volgen natuurlijk... En weg was ie, onder een huisje gekropen. Okee, we zijn wakker!
Wauw, dit noemen ze nu bounty...wit strand, palmbomen, zeewater van ongeveer 35 graden, en zo blauw en helder...ik dacht altijd dat ze die foto s in de reisbrochure gefotoshopt hadden maar het is echt!..
Op dit eiland bestaan geen wegen, geen pin, alleen stroom van half zeven s avonds tot half elf s ochtends, watertaxi s van het ene naar het andere strandje, een paar hutjes en een aantal resorts...we gaan hier pas weg als het geld op is.
We kwamen een Nederlands vrouw tegen die samen met haar broer een duikschool heeft, ze vertelde, o gaan jullie snorkelen, even links aanhouden, onder de pier door zwemmen en dan zie je wel mooie vissen..okee..dank je wel..
Nog maar net het water in en ze kwamen al op ons af zwemmen, ze zijn verwend hier en dachten dat ze gevoerd werden, nee wij komen alleen maar kijken naar jullie, alle kleuren, klein, groter, alle kleuren die je maar kan bedenken, hele scholen om ons heen...echt geweldig!.. Lekker stukje langs de kust gesnorkeld en op de terugweg kwamen we in een school sardientjes terecht, het water helemaal zwart van de vissen, ontelbaar veel ... Best wel spannend, we schrokken er een beetje van, maar de sardientjes nog meer...wat een beleving! S avonds kwamen we dezelfde vrouw weer tegen en wij vol enthousiasme vertellen wat we hadden gezien, o zei ze, er zijn hier ook kleine haaien, schildpadden, triggerfish, nemo s.. Ga mee op de snorkeltrip van de week, eehhh ja natuurlijk!! Dat gaan we zeker doen...

1. Frans en Ineke:
    21 maart 2016
    Ohh wat gaaf!!!! Natuurlijk maken jullie wel foto's hiervan he...wij willen ook zien of het allemaal echt is ;-) jeetje meiden wat gaaf om dit te lezen en wat zullen jullie je ogen uitkijken daar ... geniet er van .
  2. Mam:
    21 maart 2016
    Het bestaat dus echt! Wat heerlijk toeven daar. Kan me voorstellen dat jullie daar willen blijven. Zo bijzonder! Fantastisch! Geniet ervan. Kijk uit voor Mr. Komodo!!
  3. Pap Mabel:
    21 maart 2016
    Zo te horen gaan jullie behoorlijk verslingerd raken aan deze trip. Is 3 maanden niet een beetje kort? Anders verkoop je toch die retour ticket?
  4. Eva:
    21 maart 2016
    De lente is hier ook begonnen hoor! Haha....
    Stuur maar snel weer foto's!! Liefs! Xx
  5. Denise:
    21 maart 2016
    Waanzinnig!!!! Wij willen foto's zien!!
  6. Dennis:
    21 maart 2016
    Gaaf zeg ,ja plaatjes van het eiland zien er zeker mooi uit! Moeten we wachten op de foto's en filmpje? haha.
  7. Kathy:
    21 maart 2016
    Zalig.... hmmm zie de beelden al voor me, haha, sluit me ook aan bij de foto verzoeken.
    Rob, jij bent nu vast echt over je insecten fobie heen;-)
  8. Margriet:
    Klingt heerlijk allemaalFoto of zo ? XXX