chiang mai so far...so good!

6 april 2016 - Chiang Mai, Thailand

Chiang mai is idd een heerlijke stad, wel enorm toeristisch maar super voor de Boeddha tempels, shoppen, eten en drinken. Ons eerste dagje wilde we een beetje oriënteren, wandelen door de stad en rondkijken, na 10 meter kwam er al een tuktuk op ons af, eigenlijk dachten we dat het hier iets koeler zou zijn maar 40 graden in de middag is normaal, dus waarom zouden we lopen, lekker bij Mr. Dam de tuktuk in en rijden maar, het een geweldige manier om de stad te ontdekken. Mr Dam, we need to eat, en je staat bij de locale mensen in hun restaurant/woonkamer om te lekkerste gerechten te eten, Mr Dam, we need the ATM, en we hebben weer geld, Mr Dam, we want to see Boeddha, Mr Dam, show us the monks...en na een paar uur zeiden we, Mr Dam, we need siësta en hij brengt ons naar onze guesthouse...ze rijden hier ook Kris kras door elkaar heen en heb soms geen idee wie er nou voorrang heeft...bij een kruising, waar achteraf bleek dat wij geen voorrang kregen maar wel hadden, kwam er van links een pick up Toyota hilux vol aangereden, Mr Dam rijd door en de Toyota ook...aaaaahhhh!! De Toyota remt, Mr Dam maakt een move naar rechts en ik voel nog net m'n slipper met een haar de bumber van de Toyota, vervolgens een ruk aan zijn stuur naar links, want er staat een muur, en toen vol op de rem!..een hoop gescheld over en weer... Ik kijk naar rechts en er zit een meisjeopdestoep met haar mond open... Ik voel met twee vingers aan mijn nek, een snelle hartslag, en m'n duim omhoog naar haar, ik doe t nog, ik krijg een glimlach en een duim terug..Robin vraagt nog, Mr Dam, are you okee?....

Na onze siësta de markt op, lekker Tom Ka Kai en pattai met een biertje en bij de ladyboy show beland, heerlijke nummers van ABBA, shirley bassey en lady gaga, met veren, pruiken , jurken alles erop en eraan, geweldige show, we hebben gelachen!..nog met ze op de foto, in the pocket! Lekker slapen want we gaan de volgende dag een zipline Tour in de ochtend doen. Door de jungle, van boom naar boom, tokkelen, abseilen, klimmen...dat was een mega adrenaline kick, waanzinnig, dat wordt de titel van ons volgende filmpje... Think less feel more., no problem...did it, made it, love it, got the t shirt, move on....