Taxi to Ko Chang

16 april 2016 - Ko Chang, Thailand

Mark, onze taxi chauffeur reed stapsgewijs door de drukke straten van Bangkok, zoekend op zijn telefoon (waarschijnlijk de route naar Trat). Ongeveer 20 minuten later zegt hij, 2800 Bath to Trat, wij, ik don't think so, we made a price that's it!, hij weer, ik spoke to a friend and it s 3500, so for you 2800, and i pay highway (tolwegen), we hebben er nog 2500 bath van kunnen maken toen we dreigden uit te stappen bij het vliegveld, we wilde allebei, mark en wij dezelfde rit maken, heel snel naar Trat. Dus 2500 bath en hij betaald de tol. We hadden in de lonely planet gelezen dat de rit 5500 bath kost normaal dus wij vonden het alsnog okee. Totdat we langs de tolwegen reden, slagbomen omhoog,grote posters met happy Songkran, today no pay...haha, we zijn er weer ingetrapt. Na vijf uur rijden, een paar auto ongelukken verder, liters water tegen de ramen, vrolijke mensen met waterpistolen overal, wij met spleetogen op de achterbank komen we aan bij de pier van Laem Ngop, snel kaartje gehaald en met volle bepakking rennen naar de veerboot want hij gaat, hurry hurry wordt er geschreeuwd, maar we zijn aan boord. Een klein oversteekje, laadkleppen half open, rookwolken van de motor, we kunnen niet wachten om ergens ( we hadden nog geen slaapplek) te gaan liggen, siësta was alles waar we aan konden denken. Aangekomen, en in een taxi, dat is een soort pick up truck met links en rechts bankjes waar je via de achterkant instapt, lekker open, lekker windje, even 20 minuten wachten tot hij vol is en we gaan. De backpack op t dak en onze rugzak op schoot, we krijgen nog een klein plastic zakje van de chauffeur, for you re Phone, okee. Er komt een Belg naast me zitten, heee we gaan nat worden he!, waar gaan jullie heen, lonely beach, oeehhwww, dat gaat gei zeker niet droog houden he..binnen tien minuten in de taxi waren we al van alle kanten 'gezegend' met water pistolen, emmers, tuinslangen, ijsbuckets. M'n rugzak zo ver mogelijk verstopt, alles zit erin, iPad, papieren. Ook zat er een Koreaan in de taxi, we raakten aan de praat en hij wist wel een plekje voor ons voor weinig, top, geen airco, we waren inmiddels wel afgekoeld van deze dwaze rit. En  wij vonden het prima. Hij zei, tommorrow, we celebrate together, and tonight, we drink. Nou hij heeft ons gevoerd met Koreaans eten, Koreaanse whiskey, Koreaanse muziek. Koreaanse avond, met mega Nederlandse kater, in de hitte. Weer komt Anita Meyer in mijn gedachten, why tell me why. Deze ochtend bracht hij ons naar een luxe resort met strand waar we even bij konden komen (schaduw, cola, bedje) en 4 uur s middags werden we daar we opgehaald om de straten op te gaan. Pay back time!!, we hebben gegooid met water, ijsblokjes gehaald om het water heel koud te maken, 6 uur lang ons helemaal uitgeleefd, happy songkran everybody!!...een half biertje is er nog in gegaan, bij Rob twee. We waren met de hele familie van ons verblijf, de kids waren mee, de Koreaan, Thaise vrolijke jongens, 1 groot waterballet...lekker gooien, we hebben genoten!...na twee dagen 'geleefd' te zijn door de koreaan, sushi bij de familie, stadje in en nu gaan we weer ons eigen gang. Brommertje gehuurd en vandaag het eiland verkennen...

1. Frans en Ineke:
    16 april 2016
    En zo maken jullie feesten van een ander werelddeel mee, misschien leuk om mee te nemen naar Nederland? Heerlijke afkoeling als het heet is in de zomer ;-)
  2. Eva:
    Ja, nerdelanders bekogelen met water!
  3. Mam:
    16 april 2016
    Fantastisch verhaal weer. Wat een belevenis om zo'n feest mee te maken. Wat hebben jullie een energie! Heerlijk nog even een rust periode.....! Genieten maar. Xxx
  4. Margriet:
    Hahahahahaha
    XXX
  5. Kathy:
    16 april 2016
    Wat maken jullie veel mee zeg!! Helemaal gaaf. Nog een paar weekjes om bij te komen. En dan over een tijdje genieten van je eigen blog verhalen zoals wij dat nu doen. Zo blijven alle herinneringen bewaard. Thanks voor het delen lieverds. Geniet van de eilanden. Xx
  6. Denise:
    Heerlijk zeg...xx
  7. Claudia:
    23 april 2016
    Dat is genieten...
  8. Frans en Ineke:
    29 april 2016
    Hoi Robin en Mabel, nog een paar daagjes en dan weer naar Nederland..het zal jullie tegenvallen om de drukte en regen hier weer op te pakken...aan de andere kant zie je ook alle mensen weer die jullie gemist hebben :-) wij wensen jullie in ieder geval een hele voorspoedige en mooie reis terug naar hui en tot snel.....p.s trek een dikke trui aan als je die bij je hebt