Perhentian islands last day

2 april 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

1 nachtje doen?, dan zien we morgen wel verder, inmiddels is het twee weken verder en we zijn er nog, we gaan wel morgen weg.
Een uur met de boot terug naar het vaste land, dan een uur met de taxi naar kota bharu, daarvandaan met de bus naar de grens van Thailand, dan moeten we over de grens lopen over een brug en pakken we de trein naar Bangkok, denk dat we zo 'n 24 uur onderweg zijn.
We kunnen wel wat beweging gebruiken na twee weken luieren.
Ik hoop ook zo dat de WiFi weer beter wordt, de filmpjes en foto's raken zwaar achter op schema..
Bij dit chalet, zo noemen ze het Matahari chalet, zat ook het ontbijt inbegrepen, we konden kiezen uit set A,B,C,D elke dag. Roerei, omelet,pannenkoek met fruit of muesli met yoghurt, echt een feestje, lekker oude koffie prut erbij, we hebben ervan genoten. We zijn nu gewend om overal maar je ontbijt te zoeken in elke nieuwe plaats waar je komt, dus dit was echt heel fijn, zitten...je irriteren aan langzaaaaam internet (ik blijf een Nederlander, af en toe klagen mag)en lekker genieten van de koele ochtend.
Daarna lekker met me handdoekie op me schouder, luchtbed onder me arm, snorkel in me hand, water, camera, boek mee en geld twee minuten lopen naar het strand. Kan nog steeds niet over het enorm warme zeewater uit, super!
Paradijsje....
Links en rechts van het strand zit bubu village, een resort zoals je ze in de reisfolder ziet. Mooie strandbedden met heerlijke kussens, mooi opgemaakte borden met de heerlijkste verse vis, mooi en vriendelijk personeel, Italiaanse espresso, belisimo!
We hebben een poging gewaagd om lekker op zo n bedje te gaan liggen, espresso en een latte besteld en gevraagd met een lach, zolang je dit bedje niet nodig hebt, mogen wij er dan op liggen?, de o zo vriendelijke ober vond t prima, ik he le maal blij, je merkt t wel hoor, aan me rug, na je 40ste op een handdoek op het zand te liggen de hele dag, ik helemaal uitgestald met m'n iPad, oortjes, handdoekie zonder zandkorrels :-), boek. Lekker om me heen kijken wat voor types hier allemaal komen, zie ik de ober praten met de receptioniste, gezellie denk ik nog, leuk team, one happy familie..., grote glimlach want mijn Italiaanse espresso komt eraan...i am soo sorry, you have to leave, this is only for guests who stay here.... You can drink your coffee, no problem...ze had dus tegen hem gezegd dat t niet kon. Poef!!, zo n cartoonballonnetje klapte zo kapot...ik heb genoten van m'n espresso en Rob van haar latte, we hebben afgerekend en zijn demonstratief naast het bedje gaan liggen...ik begrijp het wel zegt Robin, alsof ik twee blowtjes achter elkaar heb gerookt zo lang duurde mijn antwoord....ja ik ook..
Lekker zwemmen, paar dagen wind gehad dus lekker hoge golven, snorkelen, kano gehuurd(twee dagen niet gedag kunnen zwaaien van de spierpijn), wandelingetje, lekker eten, biertje na zonsondergang, filmavondjes in ons 'chalet' , we hebben twee weken vakantie gehad in onze vakantie..
Lekker even zo je ritme weer vinden, je ochtend ritueel zit er snel in als je ergens een tijdje bent, het was leuk..
We wilde nog even met de jongens van de bediening en keuken op de foto, Robin vroeg het en de jongen trommelde in no time het hele team bij elkaar. Cheeeeeessseee :-))

Foto volgt xx

1. Gina:
    2 april 2016
    Wat heerlijk genieten allemaal en hoe luxe is dat "vakantie in een vakantie"
  2. Frans en Ineke:
    2 april 2016
    Inderdaad hoe heerlijk kan het zijn als je kan zeggen dit was een vakantie in een vakantie Nog een maandje wat gaat de tijd toch snel.....geniet er nog maar van ....en inderdaad na je 40e komen de .... have fun and live the life at the fullest
  3. Denise:
    2 april 2016
    Heerlijk meiden... Op naar het volgende avontuur!!
  4. Sandra:
    2 april 2016
    OMG!! K lig steeds krom by t lezen van jullie verhalen!! En elke keer denk k... "Ze doen t maar mooi wel!" Meiden GENIETSE!! Zo trots op jullie en zo fyn dat we met z'n alle een beetje mee mogen genieten!! Big hugs and kisses!!!
  5. Dennis:
    2 april 2016
    Gaaf hoor ,Ohh rustig aan in bangkok he...haha..
  6. Debje:
    2 april 2016
    Lekker hoor ladies...!! Genieten van al het moois en het heerlijke weer...❤️ enjoy☀️
  7. Margriet:
    2 april 2016
    Wat heerlijk allemaal, ongeloofelijk hoe snel de tijd gaat
    Nog een maand genietenXXX
  8. Kathy:
    3 april 2016
    Twee weken paradijs, en dat na al het moois dat jullie al hebben gezien, en nu verder. Hoe lekker kan het leven zijn? Haha, enjoy ladies, het is jullie gegund!