Penang

29 februari 2016 - Langkawi, Maleisië

Penang, een mooie stad achter de bergen.

Van Krabi naar Penang gevlogen, eigenlijk alleen maar omdat het vliegticket goedkoop was en we Maleisië in moesten vliegen vanwege de visum tijd, als je over land Maleisië in gaat krijg je een visum voor 15 dagen en met het vliegtuig 90 dagen.

Een drukke stad, een eiland is het eigenlijk met uitersten, 70 procent Chinees de andere 30 een mengelmoes van allerlei diverse culturen(Indiërs en Maleisiërs). Ik moet zeggen dat mijn beeld van de moslima's hier erg is veranderd, van de chinezen ook eigenlijk. De chinezen zijn zo onbeschoft, ze slaan met hun vuist op tafel en schreeuwen dat ze op moesten schieten omdat ze honger hebben ( dit waren Chinese toeristen op Koh Lanta), mijn mond viel echt open, hele gezinnen vreten aan tafel, het leek wel of de krabben in z n geheel naar binnen gingen en daarna de werden de restjes uitgespuugd op tafel. Ook op Koh Lanta waren we aan het lunchen op het strand, een meter naast ons een Chinese familie, de man tilt de ene kant van zijn bil op en laat een enorme scheet, en gaat lekker verder zitten eten, boeren aan tafel, spugen op de grond...en alles met geluid, hard!....misschien hebben we net de verkeerde afslag qua chinezen genomen, en waren alle andere superleuk!  Daarintegen zien we totaal gesluierde moslima's op brommers, lekker wapperende hoofddoek, en vol gas ook, en rijden in enorme pick-ups ,taxi chauffeuses, op de jetski, met z'n achten op de banaan gillend van plezier, ze hebben zo n lol, komen ze zeiknat het strand op, burka onder het zand en lekker lachen met z'n allen... Bij ons in Den Haag als ik een gesluierde dame zie dan vind ik ze meer gereserveerd..ik weet niet het is zo anders, ik wil niemand beledigen het is gewoon mijn beleving... En nee, na mijn tweedaags durende vegetarische moment, en had daarna ook bedacht om misschien geen alcohol meer te drinken, dat duurde een uur, heb ik niet de wens om een hippe moslima te worden. Wie weet wat er nog wel gaat komen, Robin daarintegen is daar anders in, die is stabieler.. Die wil niks worden, die wil gewoon zijn, wat al lastig genoeg is en heeft mijn boek afgepakt, de kracht van kwetsbaarheid, en is daar mee aan de slag gegaan...zo doen we hele bijzondere dingen, zien mooie dingen, ruiken en proeven een hoop, overwinnen angsten, en toch bezig met onze ontwikkelingen en gedachten..het is mooi!..                                                                                                Nog even over Penang, we vonden er niet veel aan, heel veel wandelen ( konden we mooi onze enorme spierpijn eruit lopen van onze mini bergbeklimming in Krabi) hebben een bioscoopje gepakt, beetje shoppen, upside down museum...en fly, 35 minuten lang naar Langkawi, to the beach...

1. Dennis:
    29 februari 2016
    Heyy goed om wat te lezen weer! zo had ik ook niet gedacht van die chinezen zeg..ja een openbare toilet is daar ook zonder tussenschot en zo dacht ik..zijn ze zo gewend haha.
    Take it easy!!
  2. Kathy:
    29 februari 2016
    De wereld zit vol bijzondere inwoners.... Haha, wat zullen ze van ons denken? ;-)
  3. Mam:
    29 februari 2016
    Fijn om weer zo'n schitterend verhaal te ontvangen. Ja ja, de wereld kent vreemde kostgangers. Nu lekker rustig op het eiland?
  4. Frans en Ineke:
    29 februari 2016
    Hahaha dat van die chinezen had ik je wel kunnen vertellen...de broer van Frans werkt veel in China en vertelde ons dat het echte viezeriken zijn ook in hun eigen land. En het is logisch dat je anders gaat denken over mensen. Ik moet zeggen toch een leuk verslag al vonden jullie er niet veel aan
  5. Eva:
    29 februari 2016
    Oeh! Nu langkawi! Dat worden weer mooie verhalen en foto's!!!
  6. Margriet:
    29 februari 2016
    Lieve Mabel je bent al heel stabiel in het onderzoeken van alles,
    Blijf bij jezelf en geniet vooral van het onderzoeken op deze reis.XXX
  7. Sheree:
    1 maart 2016
    Het boeren, smakken en de luidruchtige tafelmanieren zijn in China juist een beleefdheidsvorm, het hoort bij de tafelmanieren ;)
  8. Mam:
    2 maart 2016
    Houden jullie het nieuws in de gaten wtb de zware aardbeving in Indonesië? Tsunami gevaar. Weet niet wat jullie plannen verder zijn. Xx
  9. Irm:
    3 maart 2016
    ไม่พบผลการค้นหาสำหรับ = ik mis jullie!!!!
    Super verhalen ben weer helemaal bij!
    XXXXX