Krabi part 2

23 februari 2016 - Krabi, Thailand

Okee, ken je dat...je bent in een andere stad en je wil bv. naar het strand, je ziet een bord langs de weg en er staat op, strand met een pijl linksaf, okee denk je, waar dan, en voor je het weet ben je de afslag al voorbij...hier is dat anders, wij zoeken de hotspring, er staat een bord met hotspring een een pijl links af, en ik denk okee....hier,....nee, hier....., o nee hier dan....en dan ben je 3 km verder en dan kan je ineens linksaf, wel lekker voor je hersenen, die werken hier toch iets langzamer... Een heerlijke ritje op de brommer, 35 km is toch bijna 50 km hier, een dode hond langs de weg bracht ons in een dip, maar we hebben onszelf opgepept met onze ervaring dat er veel dieren hier goed verzorgt worden. Even een pitstop voor een bakje koffie bij de locals, zeer vriendelijke mensen, we voelden ons helemaal welkom, zo lief en bescheiden, koffie voor 30ct, een moslima, ze was helemaal bedekt, we konden alleen maar haar vrolijke ogen zien, ze gaf ons een handdruk waardoor ik me afvroeg of het wel een dame was. Aangekomen bij de hotspring, echt een toeristische trekpleister, zijn we zo blij dat we ons eigen vervoer hebben en niet opgestapeld zitten in een mini van. We maken ons niet druk, shirt uit en we laten ons heerlijk in het warme water zakken, het is een waterval, met lagen, waar je op de gladde stenen kan liggen en het warme water(41 graden) over je heen stroomt, super! Dat konden we wel gebruiken na die klim...elke keer een laagje naar beneden en uiteindelijk kwam je in een rivier terecht die een stuk frisser was waardoor we weer heerlijk konden afkoelen. Top!, opdrogen en een stukje terug op de weg een soepje gegeten, verkeerde keuze voor mij, ik heb net twee dagen geleden besloten om vegetarisch te worden en bestelde een soepje met groenten en tofu, het was bouillon met lokale groenten, zo enorm bitter, net een bakje herfstbladeren, en de tofu was net een klont boter die maar niet wilde smelten, ik heb het laten staan, la mama wilde heel graag iets anders voor me maken maar ik had al genoeg, Rob had een lekkere groentesoep met kip..die was prima, we zijn op onze terugweg, en komen langs een olifanten hospital, daar wilde we wel even kijken. Eenmaal daar treffen we een olifant aan die aan een infuus paal staat, in de schaduw en een Thaise man naast hem in een hangmat met timer, als die afging kon hij het infuus verversen....nog gevraagd wat hij heeft, maar de man spreekt geen woord Engels, beetje rond wandelen en we zien nog een olifant met een baby, er zit een man bij en is met de baby olifant aan het spelen, echt zo mooi, hij kon ons alleen vertellen dat de baby 1 maand oud is, verder kwamen we ook niet in het gesprek. Even geknuffeld met de olifant, we hadden allebei nog nooit een olifant aangeraakt, het was echt heel bijzonder... (Rob hier, ik sluit het verhaal ff af.. Doe ik ook nog wat:-)) Na alle avonturen en indrukken besloten om weer richting krabi te gaan... Nog kilometertje of 30 te gaan en wekkertje ging natuurlijk om 5uur vanmorgen.. Siësta tijd. Toen we onderweg geen grote gele M maar grote rode KFC tegenkwamen toch nog maar ff wat eten.. Colaatjes, patatjes en kippetjes... Meeb lekker haar kippetjes aan het snijden zegt ze ineens... Neeeeee!!! Ik ben vegetarisch! Of de kip nou wel of niet is opgegeten laten we lekker in het midden.. De taco's met tofu smaakten iig prima vanavond. Brommertje teruggebracht, gewandeld over de markt en door de eigenaar van onze guesthouse (perfect plekje trouwens.. Schoon, airco, prima bedje, heerlijke douche, balkonnetje) weer opgehaald.. Zo lief! Morgenochtend om 10uur worden we opgehaald door Chay.. Onze taxidriver.. Gaan we richting vliegveld en begint ons avontuur in Maleisië..

1. Eva:
    Vegetarisch?!
  2. Mam:
    23 februari 2016
    Ik krijg tranen in mijn ogen van al de mooie foto's, avonturen en stoere dingen die jullie ondernemen. Echt geweldig. Wat lief dat kleine olifantje. Goede vlucht naar Maleisie. Idd vegetarisch?
  3. Dennis:
    23 februari 2016
    Ik sluit me bij Mam aan!! onwijs allemaal.
  4. Denise:
    24 februari 2016
    Vegetarisch...ok....maar dan bij de KFC..ik pis...als het maar gesmaakt heeft..weer een dag om door een ringetje te halen
  5. Sharon:
    24 februari 2016
    Wat gaaf zeg. Wat zijn jullie een ondernemende typjes. Jullie halen er echt alles uit wat er in zit. En op deze manier zijn wij er allemaal ook een beetje bij. Ik zit aan mijn keukentafeltje even in Thailand te wezen!! Supermooie foto's.
  6. Margriet:
    24 februari 2016
    Heerlijke verhalen, nog maar 3 weken weg en al zoveel meegemaakt, kijk uit naar de volgende xxxxxxxx
  7. Kim:
    25 februari 2016
    Fantastische verhalen! Geniet!
  8. Kim Bleij:
    25 februari 2016
    Hoe gaaf!! Net 3 verhalen in 1 keer gelezen, hoe leuk... Goeie schrijfwijze btw, hilarisch! Lekker genieten in Maleisie, enjoy!