Ko Lanta

20 februari 2016 - Ko Lanta, Thailand

Goedenavondvandaag zaterdag 21:30, en ik schrijf dit verhaaltje hangend in ons hangmatje voor ons houten huisje op palen, met rieten dak.

We zitten hier nu een kleine week,we blijven tot maandag, dan gaan we met de boot terug naar Krabi waar we twee nachtjes blijven, om vervolgens met het vliegtuig naar Penang (Maleisië) te vliegen waar we drie nachtjes geboekt hebben in georgetown stad. Een hotel drie sterren, voor weinig, ziet er op internet super luxe uit, en dachten okee boeken maar. Daarna nog even naar de recensies gekeken, en het laatste wat er stond was van drie dagen geleden, er stond, so many prostitues in the hotel, haha, nou dat wordt sowieso weer een leuk verhaal.

Robin is net hersteld van een dag overgeven, misselijk, moe, het begon in t stadje waar we even wilde lunchen, ze liep ineens weg met haar hand in de lucht, en ik dacht, waar gaat ze nou naar toe, gaat ze ineens zwaar over haar nek tussen een paar vuilniszakken,naar ons hutje gegaan en even niks...beter!, en vandaag was het mijn beurt, ik heb de hele dag in m'n bedje gelegen, met de ventilator op max en een natte doek op mijn hoofd, geen zon gezien alleen maar slapen en slap. Robin had pech dat ze als eerste ziek werd, omdat ik gelijk bang was voor uitdroging heb ik haar een shot ORS gegeven die ze in 1 keer naar binnen klokte omdat het naar zeewater smaakt, twee seconde later kwam het met een snelheid van denk zo n 80 km per uur er weer uit. Je moet dat dus met kleine slokjes tegelijk innemen, weten wij veel, ik had het niet gelezen in de bijsluiter..de hele kamer onder de ORS, haha, de lamme helpt de blinde..maar goed we zijn er soort van weer...

Mijn camera is kapot, die heeft water binnen gekregen en doet niks meer, terwijl hij toch echt onder water kan, echt klote, maar ben ervoor verzekerd,als ik in de stad ben gaan we een nieuwe kopen, moeten toch alles vastleggen..

Ko Lante is echt een heerlijk eiland, je hebt er alles, stadje, stranden, rust, natuur, mooie zonsondergangen, lekker eten, lieve mensen, we genieten van lekker eten, scooteren het niks doen..

Omdat dit eiland ongeveer 80 procent moslim is, wordt er ook veel gebeden, ik geloof vijf keer per dag, elke keer om kwart voor,we dachten eerst dat iedereen dat live aan het doen was, maar we horen het zelfde gebed via zoveel kanten, dat is wel een hele goeie timing, nu zijn we erachter gekomen dat er dus op straat aan de electriciteitspalen enorme speakers zitten die wel even laten herinneren hoe laat het is

Tot snel

1. Frans en Ineke:
    20 februari 2016
    Wat vervelend om een dag ziek te zijn in dat prachtige land, maar je moet maar zo denken je lichaam is weer schoon van binnen dus je kan er weer tegenaan ;-) altijd de positieve kant ervan zien ja toch? Lekker die luidsprekers weet je meteen hoe laat het is
  2. Dennis:
    21 februari 2016
    Bevangen door de zon en zo denk ik..? Toch een sombrero nodig? haha.
    Mooi verhaal weer!!
  3. Mam:
    21 februari 2016
    Hopelijk voelen jullie je weer wat beter. Klaar voor de vliegreis morgen? See you in Georgetown. Xx
  4. Mam:
    Deinthāng thī dī.