16 dagen op reis

17 februari 2016 - Ko Lanta, Thailand

Hallo allemaal,

Moet even zeggen dat we het super leuk vinden al jullie reacties, fijn dat jullie ons volgen...

Mijn vinger gaat een stuk beter, kan al meer buigen, minder pijn, gaat de goeie kant op.

Onze WiFi is vaak erg slecht en het uploaden van filmpjes duurt wel een uur soms, en dan word ik er nog uitgegooid ook,dus dan laat ik t maar even los...

Khao sok national park was echt waanzinnig mooi, met een longtail boot over het water tussen het oerwoud door, en om de twee minuten hoorde je ons alleen maar woooww, aaahhhhh, kijk nou, zoooo en met open mond kijk je naar de schoonheid van deze natuur. Het smaragd groene water, met rotsformaties zo hoog, alle boomsoorten, de geur, de stilte, het geluid in de verte van apen..te bijzonder. Na anderhalf uur varen kwamen we aan bij een floating village, kleine hutjes op het water waar je kon slapen, hier hebben we gelunched, heerlijke vis met groenten en sappig fruit. Daarna een wandeling naar de grot, een heel smal pad van gedroogd modder en wortels, we hebben er zin in, waar gaan we heen, wij volgen..Maar natuurlijk in de boot op onze slippertjes, kort broekje, hempje, t is toch 33 graden tenslotte..en toen we aankwamen bij de village zagen we al mensen die zo uit de bever sport winkel waren gelopen en hun hele salaris daar hadden achter gelaten. Van bergschoenen, naar kaki hoeden en mooie afritsbroeken, we moesten erom lachen totdat onze gids Ny zei, where are you're shoes?..en wij, yes we have slippers, flippers, flip flops, look!...no no no, you can borrow watershoes from here, wij achteraf super blij, want het was een hele klim van totaal wel drie uurtjes wandelen en klimmen door stroompjes en jungle..we hadden het natuurlijk wel kunnen weten als we een beetje na hamdden gedacht maar op een of andere manier gaat dat hier iets minder en je bent gewoon een beetje tam en relaxed, waar wij eigenlijk heel blij mee zijn dat we lekker zen zijn en niet meer in de westerse drukte mee hoeven te gaan, dat is eigenlijk het gevoel ook wat we willen hebben.

Aangekomen bij de grot, zaklamp op je koppie, ik 1 extra mee die ik van yas en efaa heb gekregen, super blij mee! Een waterdichte tas, bikini aan want er zijn ook stukken waar je moet zwemmen, en let's go!

Wordt vervolgd...x

1. Pap Mabel:
    17 februari 2016
    Jullie gaan lekker zo. Zen-zationeel!
    Filmpje! Filmpje! Filmpje!
    Knuffels...
    M.
  2. Margriet:
    Goedemorgen,
    730 uur en het vriest nog 3 graden hier bibberdebibber,
    En jullie op flipflops, wat heerlijk allemaal,
    Veel plezier xxxxxxxxx
  3. Ineke:
    17 februari 2016
    Ohh dat van die schoenen...daar zou ik mezelf zo in herkennen ;-) jullie halen echt het maximum uit het avontuur geweldig meiden...en Mabel fijn dat het zo goed gaat met je vinger het lijkt me knap lastig. Hou hey zengevoel vast he...
  4. Kathy:
    Klinkt geweldig!
    Nu al een vis liefhebber Robin haha ;)
    Enjoy enjoy
    Xxx
  5. Eva:
    17 februari 2016
    Dag schatten! Wat fijn dat jullie nu al zo ontspannen zijn! Mijn voorspelling gaat uitkomen Mabel! De wereld is zo mooi!!
  6. Mam:
    17 februari 2016
    Wat een schitterend verhaal! Wat een avontuur! Goed dat jullie de hectiek van hier langzamerhand vergeten. Verstandig die schoentjes. Je zal maar een spinnetje of slangetje tegen komen. Xxx
  7. Pam::
    17 februari 2016
    Wat super dat jullie het zo naar je zin hebben. Ben wel een beetje jaloers hoor.
    Begrijp jullie helemaal met dat tam en relax zijn alleen had ik toen een tattoo laten zetten en dat is geen goed plan geweest haha. Lieverds ik kijk alweer uit naar het volgende verslag. Dikke knuf van mij
  8. Angela:
    17 februari 2016
    Heerlijk om te lezen dat jullie het zo cool hebben!! Je weet meeb ik ben niet van het lezen , maar nu lees ik tenminste iets!! Super chickies!!!
    xxxx
  9. Dennis:
    17 februari 2016
    "we have flip-flops ,look!" hahaha..gaaf verhaal weer!!
  10. Jerry:
    17 februari 2016
    Fijn om te horen dat jullie zo aan het genieten zijn van alle indrukken en ons hiervan op de hoogte houden, zo genieten wij ook een stukje mee.