Padi check✅

8 februari 2016 - Ko Tao, Thailand

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer, wat een verhaal.

Vrijdag aangekomen op Koh Tao in de middag, kapot van de reis (taxi,trein,bus,boot), een kleine siësta gedaan en we begonnen om vijf uur gelijk met de drie eerste theorie lessen, de dagen die daarop volgden waren een afwisseling van zwembad oefeningen, totaal vier duiken in zee, theorie examen, en onze behaalde padi! We zijn zo trots, angsten overwonnen in het quadraat en tot de tiende macht, mega!

Ook mede doordat Robin door haar neus ademt, wat voor duiken onmogelijk is en ik op mijn verklaring heb gelogen dat ik astmatisch ben waardoor je dus niet mag duiken. Maar toch na mijn eerste duik even aan mijn dive instructor verteld hoe het echt zit, we hebben nl een verklaring moeten tekenen dat zij overal van af zien als er iets gebeurd, even gevraagd of hij een beetje extra op kon letten,geen probleem, hij heeft dat ook gedaan.

Oefeningen onder water zoals je duikbril vol laten lopen en door je neus te blazen hem weer leeg te laten lopen, je adem apparaat uit doen en bellen blazen en vervolgens bij je buddy haar noodzuurstof te pakken en verder te ademen, en dat op een diepte van 10 meter. Je vest uit doen, je loodgordel af en om, tussen de meters door dat je daalt in het water niet vergeten je oren te klaren, op je buddy te letten en vooral door blijven ademen anders zou je nog wel s bewusteloos kunnen raken.

Bij onze derde duik zaten we aan boord van een boot uit de kust, het waait, de boot alle kanten op, we hebben ons vest aan met duikfles, snorkel op, lood gordel om het en hele spul, ff de buddy check en dan doe je je flippers aan neemt een grote stap, houdt je hele pakketje vast en je springt in de zee.  Even voor de sprong wil Robin haar duikbril op zetten, verliest daarbij haar oorbel en valt, die pak je niet zo maar op, ik wil m'n flippers aan trekken en m'n vinger klapt dubbel, pijn!, even voelen, gaat allen kanten op. Op dit moment is er bij een mede duikers zijn fles losgeraakt en valt, waardoor de luchtslang uit z'n voegen wordt getrokken met een enorme knal en de hele boot staat op zijn kop. Hij verliest zijn contact lens, en ik moet t water in, okee!

Golven, Robin haar bril sluit niet goed af, ik pijn in m n vinger, en we hangen aan de achterkant van de boot om via de lijn naar beneden te gaan, Robin ziet weinig, ik ben soort van in paniek en krijg weinig lucht daardoor. De deining was heftig en we moesten naar beneden want vier meter dieper is het rustiger, ja ja whatever dacht ik, ik wil weg,..