van Kuching naar Miri by bus

10 maart 2016 - Miri, Maleisië

Hoi allen, ik doe even een update van gister, we hebben de afgelopen dagen weer een hoop meegemaakt, moet echt even bijschrijven, maar nu onze was in de wasmachine lekker aan het draaien is heb ik even een uurtje.

Na onze vliegreisjes, wat mij dus enorm veel energie kost vanwege de spanning, dachten we, we gaan is met de bus, ook iets goedkoper dan vliegen en dan zien we nog is wat van de omgeving, moeten we ook meemaken dachten we.

Nou hoe leuk, op internet gezocht voor buskaartjes, in de lonely planet stond nl als je online boekt is het iets goedkoper, het busstation is ongeveer 8 km van Kuching af dus prima te doen, we willen graag door naar Miri, langs de kust, lekker overdag, dan zien we nog wat,, ongeveer 10 1/2 uur, prima. Tien uur s ochtends vertrekken, acht uur daar...even eten en vroeg bedje in..

Op internet stond een plaatje van de bus, echt zo n touringcar wat je bij ons ook hebt, super strak, helemaal rood met vlammen aan de zijkant, een icoontje met mes en vork, eten aan boord, jeeh!, WiFi aan boord, jeeh! Even alles opladen, en lekker schrijven,tv aan boord,  Jeeh!...hahaha, wat zijn wij toch wereldvreemd om alles maar te geloven. Bij het busstation aangekomen, ticket opgehaald, even een bapao erin, waar is onze bus...ja die rode moeten we hebben...zegt de chauffeur, you go to toilet, no toilet in bus....okeee...onze backpacks er zelf in gezet, dat doen ze hier dus niet voor je, alles zelf doen, ook in taxi s, in Thailand waren ze daar veel behulpzamer in.

anyway, geen eten,geen wc,geen WiFi, wel mooie rode vlammen aan de zijkant, het is maar ongeveer 800 km, komt goed....ik had al gezien dat de route vol tolwegen zat, meestal in mijn beleving is dat een goed teken, betalen voor de weg, dan is het een goeie weg (europa). Hobbels, kuilen, stoppen, rijden, wel om de 100 km stoppen voor een wc tje, peukie en wat te drinken of eten halen..wat een rit!, bij elke stop werden ook de insecten weer groter, onze kakkerlak vrienden weer gezien, spinnen over de tafels, enorme torren, muggen.... Ik had het helemaal leuk, naar buiten kijken, muziekje in, lekker Barbara Streisand en naar de jungle toeren, tussen de onweer, regen en ruitenwissers door, Robin ging steeds meer hoesten en wist niet meer hoe ze moest zitten.., na een wc pauze stapte ik de bus weer in, gvd., zijn m'n schoenen gejat, echt balen!, de chauffeur moest er om lachen, grrrr..we dachten rond acht uur aan te komen, dat werd iets later, om twee uur s nachts, stopte de bus, vijf km van Miri vandaan waar we een taxi naar ons hotel namen. Er was maar 1 taxi chauffeur, die had geen onderbroek aan alleen een korte stoffen broek zo hoog opgetrokken tot aan z n oksels, haha, we waren er blij mee!...gelukkig zat er nog iemand aan de balie om ons in te checken...wat een dag, tanden poetsen en knock out!, 16 uur in de bus..moet je hebben meegemaakt, mijn lijstje voor m'n reisverzekering wordt steeds langer, x-ray van mijn vinger, camera, schoenen..

1. Dennis:
    10 maart 2016
    Jee 16 uur..jammer van je schoenen! Wel je bagage blijven checken he ,vooral na zo'n reis..sorry dat ik het blijf zeggen! ..haha
    Avontuur weer zeg..en ik sluit me bij Mam aan over dat weekje niks doen!
  2. Denise:
    10 maart 2016
    Wat erg!!... Moet er ook wel erg om lachen, Rob geen blauwe billen? Jullie kunnen in ieder geval niet zeggen dat het saai is...
    Veel plezier in Miri
  3. Mam:
    10 maart 2016
    Idd, zoiets moet je hebben meegemaakt. Van het paradijs weer ff terug in de echte wereld. Oh en al die beestjes! Het is zeker niet saai. Voortaan maar een vliegtuigje pikken.
  4. Margriet:
    10 maart 2016
    Getsie, kakkerlakken en schoenen gejat
    Veel plezier nog XXX
  5. Frans en Ineke:
    10 maart 2016
    Pff wat een ellende...tja ik zou ook zo naïef zijn ...en je schoenen gejat gewoon in een bus....ongelooflijk...ik hoop dat jullie een goed hotel hebben geboekt zodat jullie goed bij kunnen komen van zo'n lange bustrip ;-)
  6. Jerry:
    10 maart 2016
    Weer een ervaring rijker, en weer wat wijzer, achteraf beter je schoenen gejat dan je papieren of je knip, Ik hoop voor de dief dat ze te klein zijn, aan de andere kant misschien heeft hij/zij ook nog nooit zulke schoenen gehad.
  7. Kathy:
    11 maart 2016
    Hahaha, wat een verhaal! Leuk jullie video!
    Succes verder xxx